Home / Cases
Pameijer

Pameijer

Samen Vindingrijk

Pameijer. Iedereen doet ertoe.

Pameijer is er voor iedereen die meedoen in de samenleving moeilijk vindt. En dat zijn niet alleen mensen met een (lichte) verstandelijke beperking. Maar bijvoorbeeld ook kinderen die opgroeien en vaak ruzie hebben of zichzelf niet begrepen voelen. Dat kan weer komen doordat juist volwassenen problemen ondervinden bij het opvoeden. Een ander wil misschien heel graag op zichzelf wonen maar het lukt gewoon (nog) niet. Bijvoorbeeld door psychische problemen. En in welk werk kun je eigenlijk wél jezelf zijn? Pameijer ondersteunt al die kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen door samen manieren te ontdekken waarop meedoen in de samenleving stap voor stap steeds gemakkelijker wordt. Vanuit welke persoonlijke omstandigheid dan ook.

Maar hoe geef je woord aan die ambitie, die zo mooi en tegelijkertijd zo breed is. Want niet één aanpak is bij Pameijer hetzelfde. Hoe leg je dan de manier van intensief samenwerken met cliënten en collega’s in maximaal twee woorden uit? Twee woorden die precies zeggen waar de organisatie voor staat, die de ambitie weergeeft en die haar cliënten en collega’s in één keer kenmerken?

Dankzij stevig strategisch onderzoek en creativiteit, hebben wij die magische twee woorden gevonden. Vooral ook door intensieve samenwerking met de mensen die de organisatie het beste kennen: de medewerkers! Samen met hen maakten we een succesvolle communicatie aanpak door middel van onze open werkwijze. Via die methodiek werken we in co-creatie met verschillende teams en zijn onze klanten onderdeel van het gezamenlijke proces. We leren van elkaar en maken gebruik van ieders expertise. En natuurlijk werden ook cliënten en de ‘Raad van Toezicht’ in het proces betrokken.

We kwamen tot Pameijer’s Ambitie-Waarde, die intern verbindt en buiten resoneert:
 zij zijn Samen Vindingrijk.

Samen Vindingrijk

Elke dag ergens voor opstaan, mensen ontmoeten op school, op het werk, of in de buurt. Wat voor de één vanzelfsprekend is, is voor de ander een opgave.

Door samen vindingrijk te werken geeft Pameijer cliënten weer het vertrouwen in zichzelf om mee te doen. Vindingrijk werken doen ze door creatief te zijn in hun oplossingen, door niet op te geven en vooral samen te werken. Ze geloven dat iedereen elke dag een stapje verder kan komen, en dat de kracht om dat te kunnen in iemand zelf zit. Het zijn al die kleine stapjes die het begin zijn van verandering. Kleine overwinningen die tot iets veel groters kunnen leiden.

En dan zien we bijvoorbeeld dat een gezin dichter bij elkaar komt door samen te puzzelen. Of dat vaste koffie-momenten een motivatie zijn voor Frits om op te staan.

De echte grote overwinningen, die ziet Pameijer iedere dag, in de allerkleinste dingen.

Vindingrijke Verhalen

Die kleine stapjes hebben we doorvertaald naar het zogeheten ‘Pameijer Parcours’. Daarin komen ze samen en leiden tot een groter geheel. Het parcours staat ook voor de vindingrijkheid van de medewerker: door altijd te blijven zoeken naar de juiste krachtbron die de cliënt een stapje verder brengt, elke dag weer. Medewerkers durven daarin echt met conventies te breken. We werden tijdens de sessies continu verrast door de bijzondere wijze waarop zij hun cliënten verder helpen en de passie waarmee zij dit doen. We stapten samen met Pameijer en haar cliënten in een nieuwe wereld vol emotionele, hartverwarmende verhalen die we niet snel zullen vergeten.

En het zijn die verhalen vol vindingrijkheid en gedrevenheid die terugkomen in de campagne. Ze worden verteld vanuit het perspectief van de cliënt én de medewerker terwijl ze omringd worden door al die stapjes.

Toen kwam Covid-19…

Op de vooravond van de lancering van de campagne werd heel Nederland ineens in de greep gehouden door Corona. De vindingrijkheid van de organisatie werd daardoor extra op de proef gesteld: ondersteunen zoals Pameijer dat normaal doet, kan en mag niet meer. Het is mooi om te zien hoe passend de Ambitie-Waarde juist dan tot zijn recht komt: Pameijer moest en zou vindingrijker dan ooit gaan werken. En dat lukte!

We vatten deze periode en alles wat er gebeurde binnen Pameijer samen in deze film:

Meer dan communicatie

De Ambitie-Waarde en BeeldTaal vormen de basis voor de in- en externe communicatie van Pameijer voor de komende jaren. Naast de corporate campagne zullen we samen met hen ook de arbeidsmarktcommunicatie, interne opleidingen, digitalisering, interieurs van alle locaties en nog veel meer doorvertalen… Zo brengen we ‘Samen Vindingrijk’ steeds een stap verder.

We zijn enorm trots dat we een aandeel mogen leveren aan de positieve impact die Pameijer levert aan haar cliënten en onze maatschappij! Hoe we dat aanpakten? Dat zie je hieronder:

Kijkje achter de schermen

Vind je het leuk om te zien hoe deze campagne tot stand is gekomen? Bekijk dan de making-of. Super leuk!

 

 

Pameijer is er voor iedereen voor wie meedoen in de samenleving lastig is. Pameijer helpt mensen verder bij wonen, werken en opgroeien, altijd vanuit hun eigen kracht en talent. Dat drijft hen elke dag. Pameijer gelooft namelijk dat iedereen ertoe doet. En dat onze samenleving pas een samenleving is als we doen wat het woord betekent: samen leven.

plaatje description

Meer weten?
Neem contact op.

Joost van Gorsel

Creative Director

Robert Jan van Leeuwen

Managing Partner

Anne-Marie van den Bos

Managing Partner

Cases

Onze diensten

Bedrijfscultuur

  • Cultuur- en gedragstransformatie
  • Leiderschaps- en teamontwikkeling
  • Communicatie- en cultuurprogramma’s
  • Events en Moodcreation
  • Online meettools voor feedback en feedforward

Gedragsverandering en interventies

  • Modulaire jaarprogramma voor cultuur- en gedragstransformatie
  • Events, workshops en co-creatie
  • Online meettools voor feedback en feedforward
  • Trainingprogramma’s

Meten en analyse

  • CultuurWaardenOnderzoek
  • Entropie meting binnen teams of organisaties
  • AmbitieWaarde bepaling
  • Alignment tussen RvB, management en werknemer

Communicatie

  • Corporate (her-)positionering
  • Merkstrategie en productlancering
  • Branding en corporate identity
  • Omgevingscommunicatie en publiekscampagnes
  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Realisatie media, middelen (on- en offline) en contentsupport
  • Digital development en UX design met meetbare impact

Strategie bedenken

  • Positionering
  • Branding
  • Digitale transformatie
  • Activatie campagne
  • Conversie strategie
  • Content strategie

Concept ontwikkeling

  • Campagnes
  • Creatief concept
  • Digital concept
  • Beeldtaal
  • Storytelling

Ontwerpen en realiseren

  • Graphic Design
  • Corporate identity
  • Video & Animatie
  • Contentcreatie
  • UX & Webdesign
  • Web, app & mobile development
  • Webshops & Ecommerce
  • Content Management Systemen (CMS)

Ondersteuning en support

  • Meten & Rapportage
  • Technical support
  • Copywriting en beeldredactie

Experiment

  • Experimentele communicatie- en sturingsconcepten
  • Duurzame gedragstransformatie
  • Next gen dashboard design voor meetbare impact

Onze werkwijze

Met 0 Entropy, 0to9 en 0 Loss combineren wij onze prijswinnende expertise op het gebied van communicatie en cultuur, met innovatieve pilots op het gebied van marketing en winstgevende cultuur- en gedragstransformatie. Dit levert meer op dan het kost, 1 + 1 = 3.

Op basis van een entropie-meting en analyse, maken we samen met jou in vaste processtappen, tijdens onze Muursessies, een strategisch positionerend communicatieconcept op basis van de AmbitieWaarde. Dat is die ene unieke waarde die inspireert en alle andere kern- en werkwaarden overstijgt. Alles komt samen in de BeeldTaal. Beeld beleef je. Wat je buiten belooft wordt daardoor binnen gevoeld en waargemaakt. In het Impactplan laten we zien hoe de Beeldtaal impactvol doorvertaald kan worden in relatie tot jouw doelen en doelgroepen. Je word je bewust van het mechanisme dat iedereen meeneemt in de richting en het doel dat je gezamenlijk hebt bepaald.

Wave 1 Alle stappen tot en met het Impactplan, noemen wij wave 1.

Wave 2 De fase van uitvoering en impactrealisatie noemen wij wave 2. Uiteraard bespreken en meten wij met jou de progressie.

Muursessies
Muursessies zijn de co-creatie sessie met jouw leidende coalitie en onze experts. Wij bereiden voor, jullie reageren, reflecteren en verrijken. De leidende coalitie stellen we met elkaar samen. In de regel bestaat de leidende coalitie uit de directie, aangevuld met de HR en Communicatie-verantwoordelijken. Samen komen we verder.

Parallelsessies
Parallelsessies zijn herhalingen van muursessie voor andere interne of externe stakeholders dan de leidende coalitie. Denk hierbij aan de OR of jouw klanten. Deze parallelsessies zijn gericht op het verkrijgen van maximaal draagvlak.

Stuur ons je bericht

Hi! Vertel 0 Entropy, 0to9 of 0 Loss welke uitdaging jij hebt
in jouw organisatie. Elke andere vraag is ook welkom.
We antwoorden zo snel mogelijk!

Hou mij op de hoogte via de nieuwsbrief

Coolsingel 65

Zo kom je bij ons op de 5e etage van het Holbeinhuis (tegenover het stadhuis) met het openbaar vervoer of de auto.

Toon adres op Google Maps
Openbaar Vervoer
Metro (station Stadhuis)

Op Rotterdam CS neem je de metro richting De Akkers of Slinge. Stap uit bij metro­station Stadhuis. Via de Coolsingel loop je in 2 minuten naar ons kantoor.

Tram (lijn 4, 7, 8 of 25) Vanaf Rotterdam CS kun je tramlijn 4 richting Molenlaan, tramlijn 7 richting Woudestein, tramlijn 8 richting Kleiweg en tramlijn 25 richting Schiebroek nemen. Stap uit bij halte Weena. Via de Coolsingel loop je in 4 minuten naar ons kantoor.

Lopen (vanuit Rotterdam CS) Het Holbeinhuis ligt op ongeveer 10 minuten lopen van Rotterdam CS. Loop vanaf het station richting Centrum. Ga op het Weena linksaf en loop door tot het Hofplein. Op de hoek Hofplein/Coolsingel vervolg je je weg over de Coolsingel. Heb je nog vragen, bel even naar +31 10 27 59 000, we helpen je graag op weg.

Auto
Bereikbaarheid vanuit richting Den Haag of Utrecht

Op de ring A20 neem je afslag 14 (Rotterdam Centrum). Op de rotonde Centrum aanhouden (vanuit Den Haag ¼ en vanuit Utrecht ¾). Weg volgen tot voorbij het treinviaduct. Je rijdt nu op het Hofplein. Ga hier rechtdoor en je komt op de Coolsingel. Je gaat direct bij het Hilton rechtsaf voor de parkeergarage Kruiskade.

Bereikbaarheid vanuit richting Breda Op de A16 richting Rotterdam de banen met Capelle a/d IJssel aanhouden (de twee banen aan de rechterkant). Na de Brienenoord houd je direct de eerste afslag 25 (Centrum) aan. Neem de rotonde ¾ naar Centrum. Je rijdt nu op de Maasboulevard. Vanaf de Maasboulevard rij je rechtdoor naar het Vasteland/de S100. Sla rechtsaf naar de Schiedamse Vest en daarna linksaf naar de Schiedamsesingel. Deze draait naar linksaf en wordt de Kortenaerstraat. Volg deze en sla rechtsaf naar de Eendrachtsweg en vervolg je weg via de Mauritsweg en het Kruisplein. Sla rechtsaf naar het Weena en neem de eerste afslag op het Hofplein naar de Coolsingel. Je gaat direct bij het Hilton rechtsaf voor de parkeergarage Kruiskade.

Parkeergarage Kruiskade 21 Wil je parkeren, dan kun je gebruik maken van de parkeergarage op de Kruiskade 21. Om de parkeergarage te bereiken rij je vanaf het Hofplein de Coolsingel op, en neem dan de eerste afslag rechts. Je rijdt nu op de Kruiskade. Neem op de Kruiskade de eerste afslag rechts en rijd de parkeergarage binnen. Klanten krijgen van ons een uitrijkaart.

Updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief met de nieuwste cases, updates, inzichten en meer waar je vrolijk van wordt.

Volg ons

Volg waar we op dit moment mee bezig zijn, projecten met impact, leuke events en meer waar je vrolijk van wordt.