9.5 score /150
full service agency

Websites en webshops

Home Digital Websites en webshops

Om ook online impact te maken als merk, biedt een website uitgelezen kansen om meetbaar een bijdrage te leveren aan jouw marketing- en communicatiedoelstellingen. Wanneer je verder wilt  denken dan het traditionele online visitekaartje.

Bij webdesign en development van websites kijken wij altijd naar de toegevoegde waarde op het gebied van branding, content en conversie. Dit doen wij, afhankelijk van de vraag, met de scrum methode of als watervalproject. Wat er komt kijken bij het ontwikkelen van een website en hoe wij dat aanpakken, leggen we hieronder uit.

Vragen? Plan een vrijblijvende afspraak

Plan een afspraak

Waarom

De positionering van je merk online
(branding)

Introduceren van propositie bij je doelgroep
(content)

Bezoekers converteren tot waardevolle leads
(conversie)

Onze werkwijze

1. Strategie

Een duidelijke strategie en concrete doelen zorgen ervoor dat je website onderdeel uitmaakt van het grotere geheel en een bijdrage levert aan de bedrijfsbrede doelstellingen. Vaak wordt hieraan voorbij gegaan en wordt er een website gebouwd, zonder dat er duidelijk is welke bijdrage deze moet leveren. Wij ontwikkelen strategie in ons wave 1-traject of door inzet van een Digital Boost.

2. Structuur

Als de doelen duidelijk zijn en we de doelgroep helder in beeld hebben, gaan we structuur aanbrengen door het maken van een flowchart, wireframes en een functioneel ontwerp. Dit doen we in de definitiefase waarbij we onder andere nadenken over vragen als: hoe vindt de bezoeker van de website deze zo snel mogelijk, wat zoekt hij/zij en hoe kunnen we functionaliteiten bieden waar behoefte aan is.

3. Design

Wanneer de blauwdruk voor de website is uitgewerkt en de definitiefase heeft bereikt, gaan we deze in lijn met de website vullen. Het unieke karakter van het merk komt tot leven in het webdesign en zorgt voor consistentie binnen de hele merkbeleving. Extra aandacht gaat uit naar responsive (mobile) design, elementen die bijdragen aan het onderscheidend vermogen van de positionering en de conversiedoelstellingen.

4. Development

Het bouwen van de website doen wij afhankelijk van de complexiteit en situatie in verschillende systemen, zoals Expression Engine, SiteCore, Craft of Wordpress. We richten alles in aan de serverkant, zetten het systeem op waarin de content beheerd wordt (CMS) en zorgen dat het webdesign functioneel werkt. Door landingspagina's aan te maken, functionaliteiten toe te voegen zoals meertaligheid, lead formulieren en chat opties bouwen we de mechanismen die helpen om de doelstellingen te bereiken.

5. Test & Release

In de laatste stap testen we alles uitgebreid zodat we vanuit de release fase een goed werkende website live kunnen zetten. En dan gaat het echte werk beginnen! Met de doelstellingen als basis. Nadat we de website live hebben gezet, kunnen we het bezoekersgedrag meten en analyseren zodat we de website in de toekomst kunnen optimaliseren. Dit doen wij vanuit een Service Level Agreement (SLA) of op basis van ons Impact Dashboard abonnement.

We hangen er slimme tools aan

Logo ExpressionEngine
Logo Wordpress
Logo SiteCore
Logo Google Tag Manager
Logo Google Search Console
Logo Google Lighthouse
Logo Hotjar
Logo Leadinfo
Logo Calendly

Peter
de Dijker

Lead Digital

Maak een vrijblijvende afspraak van 15 minuten.

Plan een afspraak