9.5 score /150
full service agency

Jouw high, zijn low

Gemeente Rotterdam

Het lijkt zo onschuldig om af en toe drugs te gebruiken. Maar realiseer je dat elke keer dat je een lijntje snuift of een pilletje neemt, je bijdraagt aan explosies, moorden en geweld in onze stad.

0to9 ontwikkelde: Social media campagne video's

Na het succes van de vorige drugsvoorlichtingscampagne van de gemeente Rotterdam, waarin we een breed maatschappelijk debat over drugsgebruik wisten los te maken, is deze week de nieuwe campagne van start gegaan: 'Jouw high, zijn low'. Deze campagne richt zich specifiek op jongeren en belicht de vaak onzichtbare keerzijde van recreatief drugsgebruik.

De kern van de campagne bestaat uit drie korte video's die jongeren confronteren met de gevolgen van hun drugsgebruik. Niet alleen voor henzelf, maar vooral voor anderen. De video's tonen herkenbare situaties: een avond uit in de stad, feesten met vrienden in een club of op een festival. Maar terwijl jongeren een leuke tijd hebben, wordt tegelijkertijd getoond hoe anderen onder druk worden gezet om deel te nemen aan de drugsproductie en -handel. Of in gevaarlijke en onveilige situaties terechtkomen door de onderwereld waarin ze zijn beland. 

De video's zijn opgenomen op verschillende locaties in Rotterdam. Zoals uitgaansgebieden en plekken waar jongeren vaak samenkomen, zodat de situaties herkenbaar en dichtbij voelen. Het doel is om jongeren aan het denken te zetten over de impact van hun keuzes en hen bewust te maken van de andere, minder zichtbare kant die daaraan vast zit. 

De video's worden via gerichte campagnes verspreid op diverse sociale mediakanalen, om jongeren op een effectieve manier te bereiken. Hiermee hoopt de gemeente Rotterdam wederom een belangrijke discussie op gang te brengen en bij te dragen aan een verantwoord bewustzijn rondom recreatief drugsgebruik. 

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Sophie
Gelok

Art Director

Andere cases