Nr. 1 /150
full service agency

Rotterdam goes Eurovision

Eurovision Song Contest

Nadat Duncan Laurence in 2019 met het liedje Arcade de overwinning van het Eurovision Songfestival in de wacht sleepte, mocht Nederland de eerstvolgende editie organiseren. En Rotterdam werd gekozen als host! Vanwege de geldende beperking op het aantal bezoekers was de online beleving belangrijker dan ooit. Samen met Somention mochten wij deze creëren. Wat een eer, wat een feest!

Home Ons werk Rotterdam goes Eurovision
0to9 ontwikkelde: digital content voor een levendige, sprankelende online beleving.

Open up to Rotterdam

We lanceerden het ‘Open up to Rotterdam platform’. Met een sensationele, spectaculaire social media strategie op Instagram, Snapchat en Facebook gericht op de nationale en internationale doelgroep. We zetten Rotterdam 'in the picture' met verfrissende content. En dat had zichtbaar effect! Voor, tijdens en ook na het Songfestival. Rotterdam is dé moderne, creatieve en innovatieve stad waar je geweest moet zijn!

Een echte festivalsfeer vanaf je eigen bank thuis

We creëerden een echte festivalsfeer die je ook vanuit je eigen huis kon ervaren. De social toolkit en style guide die we maakten, bevatten unieke social content formats zoals interviews, quizzen, Instagram take overs en winacties. Ons creatief team verzorgde een 7-daags event & backstage reporting op locatie. Daarnaast verspreidden we content van onze partners. De echte freaks konden zich helemaal uitleven met de door ons ontwikkelde stickerset en de spetterende Songfestival make-up AR filter voor Instagram en Snapchat.

Missie geslaagd! We hebben Rotterdam op het podium gezet voor de internationale Songfestival fans. Met creatieve formats en behind te scenes content. Waarmee we een positieve online vibe op gang gebracht hebben.

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Ilse
van der Kaaden

Account Director

Andere cases