Rotterdam goes Eurovision
Eurovision Song Contest
Nadat Duncan Laurence in 2019 met het liedje Arcade de overwinning van het Eurovision Songfestival in de wacht sleepte, mocht Nederland de eerstvolgende editie organiseren. En Rotterdam werd gekozen als host! Vanwege de geldende beperking op het aantal bezoekers was de online beleving belangrijker dan ooit. Samen met Somention mochten wij deze creëren. Wat een eer, wat een feest!
Vraag
Creëer een maximale en schitterende online beleving, nationaal en internationaal.
Resultaat
In drie maanden tijd hebben we met onze content en advertising een enorme groep mensen bereikt. En dat in 149 landen… Het Instagram account bereikte een engagement rate van 12% en Facebook steeg daar nog bovenuit. Onze hip & happening AR make-up filter werd volop gedeeld. Meer dan 2 miljoen impressies zijn behaald via Snapchat ads. De filter werd maar liefst 300.000 keer gedeeld.
Open up to Rotterdam
We lanceerden het ‘Open up to Rotterdam platform’. Met een sensationele, spectaculaire social media strategie op Instagram, Snapchat en Facebook gericht op de nationale en internationale doelgroep. We zetten Rotterdam 'in the picture' met verfrissende content. En dat had zichtbaar effect! Voor, tijdens en ook na het Songfestival. Rotterdam is dé moderne, creatieve en innovatieve stad waar je geweest moet zijn!
Een echte festivalsfeer vanaf je eigen bank thuis
We creëerden een echte festivalsfeer die je ook vanuit je eigen huis kon ervaren. De social toolkit en style guide die we maakten, bevatten unieke social content formats zoals interviews, quizzen, Instagram take overs en winacties. Ons creatief team verzorgde een 7-daags event & backstage reporting op locatie. Daarnaast verspreidden we content van onze partners. De echte freaks konden zich helemaal uitleven met de door ons ontwikkelde stickerset en de spetterende Songfestival make-up AR filter voor Instagram en Snapchat.
Missie geslaagd! We hebben Rotterdam op het podium gezet voor de internationale Songfestival fans. Met creatieve formats en behind te scenes content. Waarmee we een positieve online vibe op gang gebracht hebben.
Deze case kwam tot stand door:
Wil je meer weten over dit project?
Joost
van Gorsel
Creative Director
Ilse
van der Kaaden
Account Director