Websites en webshops

Home Digital Websites en webshops

Om ook online impact te maken als merk, biedt een website uitgelezen kansen om meetbaar een bijdrage te leveren aan jouw marketing- en communicatiedoelstellingen. Dat is, wanneer er verder gedacht wordt dan het traditionele online visitekaartje.

Bij webdesign en development van websites kijken wij altijd naar de toegevoegde waarde op het gebied van branding, content en conversie. Dit doen wij, afhankelijk van de vraag, met scrum- of als watervalproject. Wat er komt kijken bij het ontwikkelen van een website en hoe wij dat aanpakken, leggen we hieronder uit.

Vragen? Plan een vrijblijvende afspraak

Plan een afspraak

Waarom

De positionering van je merk online
(branding)

Introduceren van propositie bij je doelgroep
(content)

Bezoekers converteren tot waardevolle leads
(conversie)

Onze werkwijze

1. Strategie

Een duidelijke strategie en concrete doelen zorgen ervoor dat je website onderdeel uitmaakt van het grotere geheel en een bijdrage levert aan de bedrijfsbrede doelstellingen. Vaak wordt hier aan voorbij gegaan en wordt er een website gebouwd, zonder dat er duidelijk is welke bijdrage de website moet leveren. Wij komen tot een strategie middels ons wave 1 traject of door inzet van een Digital Boost.

2. Structuur

Als de doelen zijn gesteld en we de doelgroep helder voor ogen hebben, gaan we structuur aanbrengen door het maken van een flowchart, wireframes en een functioneel ontwerp. Dit doen we in de definitiefase waarbij we o.a. nadenken over hoe de bezoeker van de website zo snel mogelijk vindt wat hij/zij zoekt en we functionaliteiten kunnen bieden waar behoefte aan is.

3. Design

Wanneer de blauwdruk voor de website is uitgewerkt in de definitiefase, gaan we hier vanuit de huisstijl invulling aan geven. Het unieke karakter van het merk komt tot leven in het webdesign en zorgt voor consistentie binnen de hele merkbeleving. Extra aandacht gaat uit naar responsive (mobile) design, elementen die bijdragen aan het onderscheidend vermogen van de positionering en de conversiedoelstellingen.

4. Development

Het bouwen van de website doen wij afhankelijk van de complexiteit op Expression Engine of Wordpress. We richten alles in aan de serverkant, zetten het systeem op om de content in te beheren (CMS) en zorgen dat het webdesign functioneel gaat werken. Door landingspagina's aan te maken, functionaliteiten toe te voegen zoals meertaligheid, lead formulieren en chat opties bouwen we de mechanismen die helpen om de doelstellingen te bereiken.

5. Test & Release

De laatste stap is om alles uitgebreid te testen zodat we vanuit de release fase een goed werkende website live kunnen gaan zetten. En dan gaat het echte werk pas beginnen! Met de doelstellingen als basis. We kunnen na het live zetten van de website bezoekersgedrag gaan meten en analyseren om hem zodoende richting de toekomst te gaan optimaliseren. Dit doen wij vanuit een Service Level Agreement (SLA) of op basis van ons Impact Dashboard abonnement.

We hangen er slimme tools aan

ExpressionEngine

Wordpress

Google Tag Manager

Google Search Console

Google Lighthouse

Hotjar

Leadinfo

Calendly

SEO Lite

Peter
de Dijker

Lead Digital

Maak een vrijblijvende afspraak van 15 minuten.

Plan een afspraak