Home / Cases
Gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam

Duik in je fundering

Van de 300.000 huiseigenaren in de Gemeente Rotterdam zijn er potentieel 60.000 huizen die een risico lopen op funderingsproblemen. Duik daarom in je fundering, voordat je problemen ervaart!

Daarom maakten we de online funderingscheck, daarmee zet je snel & gemakkelijk de eerste stap naar onderzoek! Al meer dan 254.654 Rotterdammers gingen je voor, dus waar wacht je nog op?

full

Snelle check

De gemeente wil alle huiseigenaren in Rotterdam stimuleren en helpen om onderzoek te doen naar hun fundering. De eerste stap is de funderingscheck, je postcode en huisnummer zijn voldoende voor een eerste scan.

Uit deze snelle check kan een reden volgen om verder onderzoek te doen naar de staat van de fundering. De gemeente Rotterdam helpt in dat geval met funderingsadviseurs van het Funderingsloket, subsidie voor onderzoek en hulp bij het vinden van financiering.

full

Het gemak waarmee je online een check doet is het succes van de Duik in je Fundering campagne. Er waren vele databronnen beschikbaar. Al moest je als inwoner van Rotterdam daar best wel even naar zoeken. Daar heb je geen zin in of tijd voor. De online funderingscheck raadpleegt zeer snel een aantal databronnen en combineert de data tot een advies waardoor je als gebruiker meteen weet of je in de gevarenzone zit of niet.

Vervolgens kun je met een paar eenvoudige vragen achterhalen of verder onderzoeken noodzakelijk is. Snelheid en gebruikersgemak zijn daarom speerpunten voor het ontwerp van de website en interface. Om dit bereiken combineerden we complexe development met eenvoudige UX. En als je geen computer hebt? Gewoon even SMS’en!

Stortvloed aan vragen

Rotterdam zijn er potentieel 60.000 huizen die een risico lopen op funderingsproblemen. Het risico is vooral aanwezig bij huizen die gebouwd zijn voor 1980.

Bijzonder: de cijfers zijn heel goed. Ruim 254.654 online checks en het loket is overstroomd met vragen. Dat was het doel!

full

Rotterdam is een stad met een uitgesproken karakter, energiek en nooit hetzelfde. De typisch Rotterdamse mentaliteit en DNA laten zich vangen met woorden als internationaal, ondernemend en rauw. Werelds, grensverleggend, no-nonsense.

Meer weten?
Neem contact op.

Joost van Gorsel

Creative Director

Cases