Nr. 1 /150
full service agency

Filmdistributeurs Nederland

Kijk niet zo moeilijk

Game of Thrones, de laatste Star Wars of toch weer eens die ene classic? We zijn allemaal ‘hooked’ aan onze favoriete films en series.

Op allerlei plaatsen – legaal en illegaal – kun je films en series en vinden. En natuurlijk kijk je die het liefste eerlijk, want waarom zou je het jezelf moeilijk maken als het ook veilig en snel kan? Daarom heeft FDN (Film Distributeurs Nederland) samen met digital agency TamTam een platform ontwikkeld, waarmee je alle films en series kunt vinden: Film.nl. In de campagne introduceren we luchtig en opvallend het nieuwe platform en de nieuwe norm: het is doodnormaal om te betalen voor legale content, die uiteraard compleet en makkelijk te vinden is.

full

Eerlijk kijkt het lekkerst

Joost van Gorsel, creative director van 0to9 Cross Creative Agency: “We willen vooral een positieve vibe in de campagne en de consument op een niet belerende manier bewust maken van zijn keuzes: Kijk niet zo moeilijk! Door de acteurs op deze manier te fotograferen en een catchy tune in de commercial houden we het luchtig. Het kan veel makkelijker. Het is een eer met deze cast te mogen werken, en niet in de laatste plaats met een icoon als Rutger Hauer.”

full

Kijk niet zo moeilijk!

De ‘Kijk niet zo moeilijk!’ campagne wordt breed ingezet, onder andere in bioscopen, op stations, TV, online video kanalen, online en natuurlijk op social media. Wij maakten een volledig geïntegreerde aanpak met acht Nederlandse topacteurs die jou ‘moeilijk' aankijken: Barry Atsma, Katja Schuurman, Martijn Lakemeier, Maryam Hassouni, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Rutger Hauer en Sigrid ten Napel.

De fotografie en film zijn geschoten door Pieter Henket. Henket, woonachtig in New York, brak door met zijn albumcover voor Lady Gaga en had al vele (inter)nationale sterren voor zijn camera.

plaatje description plaatje description
plaatje description plaatje description
plaatje description plaatje description

full

FDN is dé branchevereniging van filmdistributeurs. De vereniging zet zich in voor de belangen van distributeurs die films uitbrengen in bioscopen en filmtheaters én voor distributeurs die actief zijn op de markt van home entertainment.

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Ilse
van der Kaaden

Account Director

Andere cases