Nr. 1 /150
full service agency

Er kleeft bloed aan jouw pil

Campagne drugsaanpak

Het kan je bijna niet ontgaan zijn: het drugsgeweld in Rotterdam. Dat neemt heftige vormen aan, zoals explosies in portieken en geweld op straat. Drugs gebruiken wordt steeds normaler. 70.000 lijntjes, 54.000 joints, 5.000 pillen per dag. En dat alleen nog maar in Rotterdam. Het is de hoogste tijd om drugsgebruik minder normaal te gaan vinden.

0to9 ontwikkelde: de strategie, positionering en BeeldTaal.

Jouw drugsgebruik blaast portieken op

Bereik

Print
7.634.784
Radio
24.465.236
Web
122.959.355
Social
1.539.733
TV
2.837.000
Totaal bereik
16.363.108

Naast een grootschalige outdoor campagne lanceerden we ook drugsimpactrotterdam.nl waar mensen o.a. een test kunnen doen en kunnen inzien wat hun bijdrage is op het drugsgeweld in de stad. Maar ook cijfers van het laatste rioolwateronderzoek en de uitdaging waar Rotterdam voor staat.

Bekijk de website

drugsimpactrotterdam.nl

Jouw lijntje, zijn liquidatie

De start van de grootschalige bewustwordingscampagne markeert ook het begin van een uitgebreide, meerjarige aanpak om drugsgeweld in Rotterdam te verminderen. In de komende fasen van de campagne zal de focus verschuiven naar gerichte gedragsverandering, met specifieke aandacht voor doelgroepen zoals jongeren die voor het eerst in aanraking komen met (recreatief) drugsgebruik.

Advertentiewaarde

Print
€151.998,31
Radio
€16.214,16
Web
€168.425,67
Social
€9.983,26
TV
€27.689,26
Totaal gerealiseerde free publicity
€374.310,66

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Andere cases