9.5 score /150
full service agency
f

Ritje voorbij? Houd de stoep vrij!

Gemeente Rotterdam

Deelvervoer en met name deelscooters kampen met een negatief imago. Terwijl het juist een uitstekend middel is om makkelijk van a naar b te gaan en ook nog eens duurzaam. Overlast wordt vooral gevoeld door bewoners die als het ware struikelen over verkeerd (al dan niet opzettelijk) geparkeerde deelscooters en of deelfietsen. Dat moet anders en kan natuurlijk beter.  

0to9 ontwikkelde: de strategie, het creatieve concept en de uitwerking daarvan

‘’Ritje voorbij? Houd de stoep vrij!’’ 

Om de boodschap goed over te brengen lieten wij op z’n Rotterdams uitgesproken in het oog springende illustraties maken die te maken hadden met de gewenste gedragsregels.

En dat niet alleen, ook mochten wij bedenken hoe wij gebruikers makkelijker naar een hub konden krijgen. Hiervoor bedachten wij geverfde voetstappen op de stoep die je kon volgen en je zo naar een hub bracht... zo wordt het nog makkelijker de hub’s onder de aandacht te brengen

https://0to9.nl/uploads/gemeente-rdam-bike-transparent-min.png

Onze campagne is te zien op vele plekken in de stad en online. En haalde ook nog de media.

https://0to9.nl/uploads/gemeente-rdam-articles-min.png
https://0to9.nl/uploads/6333_GemeenteRotterdam_Deelvervoer_v03_09-min.jpg

Wil je meer weten over dit project?

Menno
Bouma

Art Director

Jan Pieter
Kaptein

Strategist

Bas
Postma

Graphic Designer

Floor
Soeters

Project Manager

Andere cases