9.5 score /150
full service agency

HHSK helder over water

Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard

Wist je dat er een wereld onder de oppervlakte bestaat? Een wereld onder water die zich recht onder onze voeten bevindt, en die misschien wel net zo belangrijk is als de wereld boven water? De wereld waar Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard zich mee bezighoudt. We denken gewoonlijk niet na over deze wereld. Omdat we hem niet zien, die wereld is er gewoon. We vinden het vanzelfsprekend dat er schoon water uit de kraan komt, dit verscholen door de riolen stroomt en niet via de stoep je huis inloopt. Het water is overal, maar het merendeel is niet zichtbaar. Voor ons de taak om de wereld van het onzichtbare water naar boven te halen, zichtbaar te maken. Duik samen met ons in de wereld van HHSK.

Duik samen met ons in de wereld van HHSK

Nooit gedacht...

Voor de corporate campagne zagen we een kans in trends, het speelveld en bij HHSK zelf om zich te identificeren als autoriteit op het gebied van water. Zonder het specialistische karakter te verliezen. Een leider die de balans bewaart en de omgeving praktische tips en inspiratie geeft hoe zij hieraan bij kunnen dragen: een leidend specialist.

Dit hebben we vertaald naar het kernconcept ‘Wondere Waterwereld’: Waarbij we de ‘onzichtbare’ wereld van water zichtbaar maken. Onder de straten, op de daken, achter de dijken en zelfs onder je eigen huis. Wij laten je zien wat jij niet ziet. In beelden koppelen we de locaties waar HHSK werkt aan een ‘put’ naar de onderwaterwereld. Waar veel te ontdekken is. We triggeren de nieuwsgierigheid met het gebruik van headings zoals: Weet jij wat'er onder je huis gebeurt, Weet jij wat’er nodig is om de dijken hun werk te laten doen? We sluiten af met de pay-off: HHSK, helder over water.

Het concept verrijken we verder door het in een frisse visual identity te verwerken en een apart concept voor social media content te ontwikkelen: kom uit je bubbel. Hiermee laten we mensen zich verdiepen in de wereld van water en vergroten we het waterbewustzijn door ze ‘wakker te schudden’ en ze deelgenoot te maken.

Alles komt samen in een middelenmix die bestaat uit twee fasen: eerst leggen we de focus op intern alignment met trainingen voor het communicatieteam, praktische tools om de communicatie uit te zetten en een interne activatie. In fase twee richten we ons op media en PR, waarbij we de corporate communicatie verwerken in content en paid media. Een plan voor het behalen van beide doelstellingen.

Duik erin bij HHSK!

We zagen een aantal problemen in de huidige arbeidsmarkt: Technische functies zijn steeds lastiger te vervullen. Medewerkers vertrekken soms snel en de doelgroepen zijn steeds minder waterbewust. Door het verminderen van het aantal potentiële instromers en een missend éénduidig verhaal wordt de groep potentiële medewerkers steeds kleiner.

Om de pool te vergroten, richtten we ons juist buiten de huidige groep van potentiële werknemers. Zo formuleerden we nieuwe doelgroepen zoals de Ambitieuze starters (scholieren en net afgestudeerden), Impactmakers (op zoek naar het maken van impact) en Balanszoekers (op zoek naar meer eigen regie over werk en inhoud). Met het concept ‘Duik erin bij HHSK’ laten we deze doelgroepen kennismaken met de onzichtbare waterwereld van HHSK en activeren we hen om deze te gaan ontdekken.

In BeeldTaal claimen we een duikplank als visual device. Verder zetten we de maatschappelijke doelen én de inhoud van het werken in de omgeving Rotterdam, Schieland en Krimpenerwaard centraal. Deze wereld en uitdagingen kun je ontdekken bij HHSK, duik erin!

Wil je meer weten over dit project?

Ilse
van der Kaaden

Account Director

Joost
van Gorsel

Creative Director

Andere cases