9.5 score /150
full service agency

#EchtNep

Gemeente Rotterdam

Rotterdam is een stad met een uitgesproken karakter, energiek en nooit hetzelfde. De typische Rotterdamse mentaliteit en DNA laten zich vangen met woorden als internationaal, ondernemend en rauw. Werelds, grensverleggend, no-nonsense.

Ook jongeren worden regelmatig slachtoffer van phishing. Fraudeurs gaan steeds slimmer te werk. Daarom: tijd om je te wapenen met informatie, want hoe beter je echt van nep kan onderscheiden, hoe minder snel je slachtoffer wordt.

https://0to9.nl/uploads/0to9_Gem_Rdam_CyberCrime_EchtNep_Mockup.png
https://0to9.nl/uploads/Queens-01.png

Weet jij waar je het over hebt?

We helpen jongeren om baas te blijven over hun online gegevens door middel van de 'Echt Nep' cyberquiz. Tijdens de quiz leer je welke Tikkie fake is, en welke bankmails toch echt niet van je bank zijn…

Daarnaast zetten we een 'fuik' op waarbij een moment van 'phishing' werd ervaren. Want 'Free shopping money', daar zit natuurlijk een luchtje aan…

Wij maakten de complete communicatie aanpak en digitale strategie, van concept tot realisatie van de site. Alles mobile first. En dat ging als een malle. 85.000 jonge vrouwen in de leeftijd van 14 tot 21 zijn bereikt binnen twee weken. Ruim 13.500 daarvan zijn in de 'fuik' gelopen.

Dus… laat je niet neppen en weet waar je het over hebt.

CHECK ECHT-NEP.NL

Hoe goed onderscheidt jij echt van nep? Ga naar de site, doe de cyberquiz en laat zien dat jij een echte CyberQueen bent.

Bekijk ECHT-NEP.NL

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Floor
Soeters

Project Manager

Oliver
Meskawi

Design Lead

Andere cases