REthinking, REinventing, and envisioning new possibilities in the economy and business
Scriptieprijs
Het vakgebied ’Economie en Bedrijfskunde’ kampt met een negatief imago: mensen worden ondergeschikt gemaakt aan geld en aan cijfers. Het doel van de nieuwe scriptieprijs is om een ander verhaal te vertellen: Economie en Bedrijfskunde dragen juist bij aan welzijn én aan de grote uitdagingen van morgen.
Positionering zet mens achter de scriptie centraal
0to9 ontwikkelde een positionering voor de nieuwe scriptieprijs inclusief naam, visual identity, webdesign en een uitgewerkt communicatieplan. De nieuwe naam ‘REmagine Award’ benadrukt de creativiteit en vindingrijkheid van een nieuwe generatie afstudeerders. Zij staan ook centraal in de visual identity. We maakten gebruik van generative design technieken om portretten en andere afbeeldingen te maken op basis van de scriptieteksten.
Toekomstbestendige website als levend archief
De visual identity werd door het digitale team van 0ot9 doorvertaald naar een online omgeving waar informatie te vinden is over de achtergrond van de prijs, het selectieproces en de genomineerden. Geanimeerde afbeeldingen en portretten vormen een overgang tussen de verschillende pagina’s op de website. In de toekomst zal de website verder uitgroeien naar een levend archief voor meerdere generaties afstudeerders.
Ontwerp van de fysieke awards
Ook de fysieke awards werden door 0ot9 ontworpen. De letters van de scripties vormen een wolk die met een 3D lasertechniek in een stuk kristal werden gegraveerd. Iedere award is net iets anders en dus uniek!
Deze case kwam tot stand door:
Wil je meer weten over dit project?
Bas
Postma
Graphic Designer
Jan Pieter
Kaptein
Strategist
Jeske
Cloin
Project Manager
Peter
de Dijker
Lead Digital
Robin
Treur
Creative Developer en Toegankelijkheidsspecialist