Jouw ticket naar een nieuwe baan!
Gemeente Rotterdam
Rotterdam is een stad met een uitgesproken karakter, energiek en nooit hetzelfde. De typische Rotterdamse mentaliteit en DNA laten zich vangen met woorden als internationaal, ondernemend en rauw. Werelds, grensverleggend, no-nonsense.
Er zijn steeds meer Rotterdammers die nu of in de nabije toekomst minder makkelijk aan een passende baan kunnen komen. Veelal veroorzaakt door veranderingen op de arbeidsmarkt. Het Scholingsfonds van de gemeente Rotterdam geeft met de scholingsvoucher iedereen de mogelijkheid tot omscholing door een mbo-opleiding. De vraag van hen aan ons: ontwikkel een campagne die de scholingsvoucher bekend maakt onder de doelgroep en aanzet tot het aanvragen ervan.
Ticket to ride
De scholingsvoucher biedt kansen op een nieuwe baan. Dat maakten we heel concreet met een ticket en een positieve invalshoek. Want door deze kans te pakken, pak je meteen het gevoel van empowerment. En dat zie je in de campagne terug aan elke doelgroep die op een krachtige manier centraal staat.
Op de kaart gezet
Het concept is doorvertaald in een social media campagne (op Instagram en Facebook) ondersteund door out-of-home communicatie in wijken met veel bijstandsgerechtigden. Extra aanjager was een branded article op diverse nieuwswebsites. Door een korte test op de website weet je direct of en hoe je de voucher kan aanvragen. Door deze slimme middelenmix en het laagdrempelig handelingsperspectief zijn we erin geslaagd om elke doelgroep effectief te bereiken en te activeren.
Bekijk de sneltest
Deze case kwam tot stand door:
Wil je meer weten over dit project?
Joost
van Gorsel
Creative Director
Jan Pieter
Kaptein
Strategist
Jeske
Cloin
Project Manager
Andere cases
- Intro
- Ticket to ride
- Op de kaart gezet
- Onze werkwijze
- Contact
- Meer cases