9.5 score /150
full service agency
f

Altijd iemand die je ziet

Rotterdamse Douwers en 0to9

Samen met de Rotterdamse Douwers lanceerden we een campagne voor 30.000 jongeren die kampen met geldstress, huisvestingsproblemen of psychische zorgen en zich onzichtbaar voelen. Op Altijdiemanddiejeziet.nl vind je altijd iemand die luistert, anoniem en zonder oordeel.

0to9 ontwikkelde: de strategie, het creatieve concept en de uitwerking daarvan

Altijd iemand die je ziet

Dit is de campagneregel én de blueprint van de campagne en website. 0to9 ging full-service aan de slag: we ontwikkelden de visual identity, maakten de campagnebeelden in samenwerking met Niels Kiené, bouwden het platform en zorgden voor exposure. Wij voelen ons diep verbonden met de Rotterdamse Douwers en dragen hen een warm hart toe.   

Laagdrempelige toegang

Laagdrempelige toegang

Wij maakten de stap naar hulp voor deze hulpzoekende jongeren zo klein mogelijk. Om te begrijpen wat écht belangrijk is, deden we onderzoek en gingen we met hen in gesprek. Daaruit kwam onder andere naar voren dat anoniem blijven cruciaal is. En dat kan dus ook. We ondersteunden dit met een heldere interface, een eenvoudige chatfunctie en duidelijke taal die jongeren aanspreekt. Zo ontstaat snelle actie. En altijd met de belofte: er is iemand beschikbaar voor jou.

Rotterdamse Douwers boven de tekst

‘Eenzame’ plekken

De beelden ontwikkelden wij samen met kunstenaar Niels Kiené. Als decor kozen we voor ‘eenzame’ plekken. Met de lichtkunst van Niels brachten we het gevoel tot leven dat, waar je ook bent - op welke plek, in welke fase van je leven of emotie dan ook - er altjd iemand voor je is. Dat leidde tot indringende beelden. Die je laten voelen hoe eenzaamheid kan zijn, maar je tegelijkertijd laten weten dat je nooit alleen bent.

Bekijk de website

altijdiemanddiejeziet.nl

Wil je meer weten over dit project?

Michael
Spros

Digital Designer

Robert Jan
van Leeuwen

Managing Partner

Sophie
Gelok

Art Director

Menno
Bouma

Art Director

Andere cases