Gemeente Rotterdam
De Coolsingel vernieuwt
De beroemdste straat van Rotterdam, en toevallig ook onze straat, zal weer de trots van alle Rotterdammers worden. De Coolsingel krijgt haar allure en internationale uitstraling terug. Met een brede fiets- en wandelpromenade, meer bomen, stadsparkjes, nieuwe bestrating en ornamenten wordt het dé plek waar het straks gebeurt.
0to9 maakte voor Gemeente Rotterdam de strategie en concept om Rotterdammers te informeren over de werkzaamheden. En ondertussen iedereen te laten zien hoe mooi de straat gaat worden! Kijk! De Coolsingel vernieuwt!
0to9 maakte een serie portretten van echte Rotterdammers! Hun blik verraadt dat er iets moois staat te gebeuren, onze straat wordt nog mooier! Daarnaast ontwierpen wij het ‘Coolsingel pattern’ waarin kenmerkende ornamenten, kunstwerken en gebouwen terugkomen.
In de campagne laten we de diversiteit aan Rotterdammers laten zien, van jong tot oud! Gefotografeerd en gecast in een pop-up studio op de Coolsingel.
Rijdend over de Blaak kijkt één van onze Coolsingel modellen over je heen, haar blik leidt je naar de Coolsingel die volop in beweging is. Op het Churchillplein vind je het Coolsingel Informatiecentrum dat wij ontwierpen. Hier kun je de maquette komen bekijken of vragen stellen aan de Omgevingsmanager. Binnen zie je beelden van de oude Coolsingel, maar vooral ook hoe de Coolsingel er over drie jaar uitziet.
Onze aanpak is niet te missen, naast abri’s over heel Rotterdam en het infocentrum komt de campagne terug op bouwhekken, gebouwen en beeldschermen.
Wilde je meer weten over de werkzaamheden, omreisroutes en de plannen? Dan kon je terecht op Coolsingel.nl – de website ontwierpen en bouwden wij. Hier konden ondernemers en andere betrokkenen ook toolkits downloaden om hun achterban te informeren.
Rotterdam is een stad met een uitgesproken karakter, energiek en nooit hetzelfde. De typische Rotterdamse mentaliteit en DNA laten zich vangen met woorden als internationaal, ondernemend en rauw. Werelds, grensverleggend, no-nonsense.
Wil je meer weten over dit project?
Joost
van Gorsel
Creative Director
Anthony
van der Zwan
Graphic Designer
Ilse
van der Kaaden
Account Director