9.5 score /150
full service agency

WMO Radar

Identiteit en communicatie steunpunt Mantelfoon

Voor WMO Radar zijn wij de vaste creatief partner voor Mantelfoon: hét stedelijk telefonisch steunpunt opgezet speciaal voor mantelzorgers. Van aanbesteding tot complete uitwerking ontwikkelen wij de identiteit, disruptieve BeeldTaal en verzorgen diverse campagnes om de doelgroep te bereiken.

 

 

 

 

 

We zijn gestart met de ontwikkeling van het logo met beeldmerk en doorvertaling naar een complete huisstijl inclusieve disruptieve BeeldTaal met de gele telefoon, uitgebreid kleurenpallet en informatieve website. In de samenwerking met het team van Mantelfoon is een verdeling gemaakt in werkzaamheden voor de verdere inzet van de communicatie.

 

 

 

 

Het steunpunt is stedelijk en de aandacht in communicatie ligt dan ook op Rotterdam. Voor de introductie van Mantelfoon hebben we een outdoor abri-campagne opgezet, verdeeld over twee momenten. Het eerste moment was ter introductie van het telefoonnummer en het merk Mantelfoon. Het tweede moment, enkele maanden later, was om mantelzorgers te bedanken in het kader van de dag van de mantelzorg.

 

 

 

 

Het eerste jaar is er doorlopend via een mix van online en offline middelen gezocht naar impact bij de doelgroep en conversie op het telefoonnummer. Zo is er een serie met podcasts opgezet en worden via de website en social media’s thema’s uitgelicht die voor mantelzorgers herkenbaar zijn.

Begin van het nieuwe jaar hebben we een extra impact sessie gedaan met team Mantelfoon om extra strategisch en creatief te verdiepen op deze thema’s. Hierbij is als eerste gekeken naar het thema dementie. De impact sessie met aan de basis een niche doelgroep onderzoek, heeft geresulteerd in een vier weken durende communicatiecampagne met inzet van onder andere Radio Rijnmond en social media.

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Andere cases