Maak die som, maak die impact!
Service Apotheek
Meer dan 500 aangesloten zelfstandige apotheken maken Service Apotheek de grootste in Nederland. Allemaal apotheken met één doel: zorgen dat iedereen veilig en goed gebruik kan maken van medicijnen. Door het beste advies, de juiste begeleiding en zorg die past bij iedere situatie. Een Service Apotheek helpt je ook om gezond te worden en te blijven. Maar hoe zorg je nou voor een gezonde personeelsbezetting? Want de tekorten lopen op…
Vraag
Hoe kun je op een onderscheidende manier het verhaal van Service Apotheek beter vertellen en ervoor zorgen dat het aansluit op de activiteiten van de branche en het Apotheekloket?
Resultaat
Een arbeidsmarktcampagne die met een frisse nieuwe BeeldTaal verschillende doelgroepen aanspreekt, waarin hun eigen competenties en de voordelen samengebracht worden.
Jouw kennis plus jezelf hebben de juiste bijwerking
In de campagne maken we de optelsom van de professionele en de persoonlijke vaardigheden van de kandidaat en wat dat klanten oplevert. Want werken in een Service Apotheek is meer dan medicijnen door een luikje schuiven. Uiteindelijk zorg jij er bijvoorbeeld voor dat Oma Loes weer gewoon het overzicht heeft. Een simpele som: jouw positiviteit en kennis zorgen voor impact!
Onze pilot heeft ons door het verzamelen van data veel inzichten opgeleverd en duidelijk richting gegeven waarin we nog willen verbeteren om nog meer grip te kunnen krijgen op de arbeidsmarkt. Maar bovenal heeft het ons genoeg sollicitanten opgeleverd en serieuze kandidaten waarvan we er enkelen hebben aangenomen.
Iedere doelgroep een andere skill
Jongeren met online skills, zorgstudenten met medicijnkennis, zij-instromers vol expertise of apothekersassistenten met een bak ervaring, ze hebben allemaal iets bijzonders. Ze kregen daarom allemaal een centrale plek in de uitingen, middenin de dynamische en bijzondere wereld die Service Apotheek ze geeft. In stills of geanimeerd, als posters, flyers, of slim online getarget. Een campagne met impact: het aantal mensen dat tijdens de pilot is aangenomen is verviervoudigd!
Een pilot voor Service Apotheek, maar ook voor ons!
Om het echt eens anders te doen hebben we er samen voor gekozen om de campagne op te tuigen met Artificial Intelligence. Je zou het niet zeggen, maar de personen die we in beeld brengen zijn gegenereerd in AI. En het is Service Apotheek die ons onze eerste AI campagne heeft toevertrouwd. Een pilot voor allebei!
Ik kijk met enthousiasme terug op de aanpak en uitkomst van dit project. Vooral de interactieve muursessie met onze achterban om de strategische keuzes en aanvliegroute te bepalen was inspirerend: goed voorbereid, heldere voorbeelden en duidelijke vraagstukken om te bespreken. Er kwam veel los, wat een fundament heeft gelegd voor de conceptuele uitwerking van onze nieuwe campagne. Het opgeleverde concept is onderscheidend en kan over een langere termijn worden toegepast. In de uiteindelijke pilot zagen we ook mooie resultaten terug, maar ook aandachtspunten waar we aan de slag mee gaan.
Anita Kranenbarg | Hoofd (online) klantenbinding
Deze case kwam tot stand door:
Wil je meer weten over dit project?
Joost
van Gorsel
Creative Director
Jan Pieter
Kaptein
Strategist