9.5 score /150
full service agency

Zij maakten het verschil voor ons.
Wij maken het verschil voor hen.

Nederlands Veteraneninstituut

Het verschil willen maken: één van de grootste drijfveren om een uniform aan te trekken. Iets kunnen doen voor de ander, strijden voor vrede, veiligheid en daarmee bereid zijn grote risico’s te lopen. Onze veteranen hebben zich ingezet om het verschil te maken, voor ons, voor anderen. Het Nederlands Veteraneninstituut maakt nu het verschil voor hén. Door een plek te bieden waar ze hun hart kunnen luchten bij gelijkgestemden, herinneringen kunnen ophalen, kameraden kunnen zien.

Het Nederlands Veteraneninstituut is begin 2021 opgericht en is ontstaan door een aantal aan elkaar gerelateerde organisaties samen te voegen. Met de vorming van deze nieuwe organisatie was het ook tijd om te werken aan een nieuwe, gemeenschappelijke organisatiecultuur. Die in- en extern gevoeld en uitgedragen wordt.

0to9 ontwikkelde: Organisatie Waarden Onderzoek (OWO), creatief concept, positionerende beelden en corporate film

Doorvertaling uitkomsten Organisatie Waarden Onderzoek

De uitkomsten van het Organisatie Waarden Onderzoek vormden een mooie basis om de dialoog aan te gaan met verschillende groepen binnen de organisatie. Met teams ‘waar ligt de kracht en waar valt nog winst te behalen’, met de nieuw samengestelde groep leidinggevenden ‘hoe geef je inhoud en verdieping aan je rol en hoe maak je daarin het verschil’? Door het directieteam te begeleiden en te coachen om de vertaalslag te maken van de Ambitie-Waarde naar de praktijk. ‘We laten als directieleden in houding, gedrag en leiderschap zien hoe we samen het verschil kunnen maken.’ 

Het verschil maken door ruimte te bieden. Een plek waar ze zich vrij voelen, waar ze begrepen en gezien worden. Een thuisbasis.

We voerden de Ambitie-Waarde door in alle communicatie-uitingen, in- en extern. Zodat deze waarde ‘het verschil maken’ in- en extern beleefd en gevoeld wordt.

Veteranen in de hoofdrol

Het kloppend hart van de communicatiecampagne is de positionerende film die we samenstelden uit oud en nieuw materiaal. Hiermee laten we zien hoe de veteranen en anders geüniformeerden het verschil maakten voor ons en hoe het NLVi nu het verschil wil maken voor hén.

Beelden en woorden

Aanvullend op de film maakten we een serie beelden waarin we de veteraan en het NLVi in beeld brengen door middel van prikkelende stellingen die aanzetten tot nadenken.

https://0to9.nl/uploads/cases/NLVI/88_urban_poster_mockup.jpg

Thuisbasis

We maakten een 3d-huis als symbool voor het geven van een thuisbasis, een veilige plek om elkaar te ontmoeten en met elkaar in gesprek te gaan. Omdat je soms wel maar soms ook juist niets kwijt wilt. In dit huis mag het allemaal.

We startten de campagne met een feestelijke aftrap met de medewerkers van het NLVi

0to9 wil werk maken dat er toe doet. We zijn trots dat wij voor het NLVi een stukje verschil hebben kunnen maken.

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Jan Pieter
Kaptein

Strategist

Ilse
van der Kaaden

Account Director

Andere cases