9.5 score /150
full service agency

SUP+R makkelijk parkeren

Gemeente Rotterdam

Rotterdam is een stad met een uitgesproken karakter, energiek en altijd in beweging. Dit typische Rotterdamse DNA laat zich vangen in deze case. Het net even anders doen, kleurrijk en met een net zo pakkende boodschap.

0to9 ontwikkelde: de strategie, het creatieve concept en de uitwerking daarvan

Voor de gemeente Rotterdam mochten wij aan de slag om P+R 'op de kaart te zetten' of bij mensen top of mind te krijgen dat het ook heel handig is in de weekenden. Wij leerden dat doordeweeks forenzen de P+R’s goed weten te vinden. Maar in de weekenden staan zij vrijwel leeg… raar toch? Terwijl een P+R gratis is als je daarna het OV pakt. Je staat niet in de file in de drukke stad en hoeft niet 10 rondjes om het blok te rijden om een duur parkeerplekje te vinden.

0to9 gelooft dan ook dat je de voordelen van een P+R goed moet laten lezen en zien in de campagne. 

https://0to9.nl/uploads/cases/PenR_Meijersplein/P+R_ooh_03_edit_1B.jpg

Het doel? Bezoekers verleiden om in het weekend de auto op een P+R te parkeren en comfortabel naar de binnenstad te reizen. Perfect getimed rondom Black Friday, testten we deze aanpak met een pilot op P+R Meijersplein. De inzichten uit deze pilot vormen de basis voor een stadsbrede uitrol. Samen maken we Rotterdam toegankelijker én duurzamer!  

Creatie bedacht de slogan 'SUP+R makkelijk parkeren'. De kern van de campagne. Daarnaast headings met een knipoog die inspeelden op de voordelen van het parkeren op een P+R. Super toch?  

Naast de pakkende headings wilden wij doormiddel van illustraties de boodschap kracht geven en een kleurrijke campagne neerzetten. Eind november ging onze pilotcampagne live. Na het succes van de pilot zijn wij bezig de campagne stadsbreed in te zetten.  

https://0to9.nl/uploads/cases/PenR_Meijersplein/P+R_Mupi_1.jpg

Wil je meer weten over dit project?

Menno
Bouma

Art Director

Jan Pieter
Kaptein

Strategist

Esmee
Ouwens

Project Manager

Andere cases