Philips Innovation Award
Strategieontwikkeling, corporate- en eventcommunicatie
De Philips Innovation Award (PHIA) is de grootste student ondernemerschapsprijs in de vorm van een jaarlijks programma om innovatie in Nederland te stimuleren. Het hoogtepunt van het programma is de finale, waarin gestreden wordt om een Innovator Award en een Rough Diamond Award ter waarde van respectievelijk €50.000 en €10.000.
De PHIA ondersteunen wij op strategisch en uitvoerend gebied. Op strategisch gebied hebben wij geholpen bij de ontwikkeling en positionering van de brede identiteit, met daarbinnen o.a. focus op een onderscheidende positionering van het merk op social media. Hiermee hebben wij de organisatie handvatten gegeven om aan het merk PHIA te bouwen door met diverse positioneringen iedere dag aan de slag te kunnen.
Impact maken online en offline
Een van de belangrijkste middelen binnen de communicatie is de website phia.nl. Hiermee trekt de organisatie studenten aan met een goed idee en de ambitie om te gaan ondernemen. Daarnaast biedt de website de mogelijkheid om je als potentiële deelnemer aan te melden voor de PHIA en hebben we diverse functionaliteiten ontwikkeld voor het publiek om de finales te volgen.
Voor deze finales ontwerpen en produceren wij tevens in print de ondersteunende middelen. Hierbij kan gedacht worden aan promotionele middelen als posters en flyers, maar ook winnaarscheques, stage doeken en programmaboekjes.
De middelen zoals benoemd worden vormgegeven in de door ons ontwikkelde huisstijl. Deze huisstijl is in goed overleg met Koninklijke Philips tot stand gekomen, waarbij de Philips Innovation Award een unieke positie inneemt. Één die de merknaam van Philips draagt, maar niet door Philips zelf wordt georganiseerd.
0to9 vult het partnerschap al meerdere jaren vol trots in en kijkt uit de komende jaren te blijven investeren in (jong) ondernemerschap en innovatie.
Philips Innovation Award
Wil je meer weten over dit project?
Joost
van Gorsel
Creative Director