Nr. 1 /150
full service agency

VerBaas jezelf

Rijndam

Rijndam biedt medisch specialistische revalidatie aan kinderen, jongeren en volwassenen. Om patiëntgerichte topzorg te leveren, investeert Rijndam voortdurend in innovatie, onderzoek en opleiding. Er werken ruim 800 medewerkers en 50 vrijwilligers. Jaarlijks behandelen ze meer dan 16.000 patiënten op 16 locaties in de regio Rijnmond en Drechtsteden.

0to9 ontwikkelde: Organisatie Waarden Onderzoek, Corporate Communicatie, Visual Identity, Web Development

Rijndam is specialist in complexe revalidatievraagstukken. Ze richten zich op dat wat echt belangrijk is voor hun patiënten en helpen daarbij om het hoogst haalbare te bereiken. Bijvoorbeeld na een ongeval, als je een aandoening hebt, of kampt met de blijvende gevolgen van een ziekte. Ze werken samen met jou, je naasten en ketenpartners, aan een betere kwaliteit van je leven. Om die patiëntgerichte topzorg te kunnen blijven leveren, investeert Rijndam voortdurend in onderzoek, opleiding, en innovatie.  

Wij maakten een waardengedreven communicatieaanpak. Door ons Organisatie Waarden Onderzoek en programma kregen wij een helder beeld van de uitdagingen en kansen van Rijndam. De organisatie is altijd nieuwsgierig naar nieuwe oplossingen en wil constant blijven verbeteren, blijven innoveren. Maar innovatie is ook een koel begrip, dat weinig ruimte geeft aan alle andere vormen van verzorging en ondersteuning die ook essentieel zijn voor het revalidatie­proces. Daarom introduceerden zij 'VerBazing' met een hoofdletter B. Verbazen over wat er kan, wat jij weer kan, maar ook weer baas worden over je eigen leven.

Die verBazing, over wat er kan in technologie en die van patiënten over hun eigen kunnen, werd de kern van het concept: VerBaas jezelf.

Nooit gedacht...

Weer baas worden over jezelf, je verwonderen over wat je weer kan. Langzaam weer kleur geven aan je leven. Om die emotie te laten spreken in BeeldTaal, interviewden we patiënten en hun familie. Zij ontroerden ons door heel open te vertellen waar ze ooit stonden, hoe moeilijk die periode voor ze was. En dat ze nooit hadden gedacht nu toch weer zichzelf te kunnen zijn. Niet zoals eerst. Anders. Maar wel zichzelf.

Zoals Lieske. Een meisje met het Mowat-Wilson syndroom. Haar moeder had nooit gedacht dat Lieske het in zich had om weer te kunnen dansen. Of dat je als vader niet kon fietsen met je eigen kinderen, maar dankzij een prothese nu wel weer met je kleindochters. Of dat je na een hersentumor weer een homerun kan slaan. Allemaal vanuit motivatie, vanuit verbazing. Die door iedere, soms letterlijke stap die zij zetten, sterker werd.

https://0to9.nl/uploads/Rijndam_poster_1.jpg
https://0to9.nl/uploads/Rijndam_poster_2.jpg
https://0to9.nl/uploads/cases/rijndam/Rijndam_advertentie.jpg

De BeeldTaal vormt de basis voor de in- en externe communicatie van Rijndam: de wereld van patienten bouwt zich letterlijk om hen heen op. Daarnaast hebben we er voor gezorgd dat Rijndam met een verse huisstijl kan laten zien waar ze voor staan. Dat alles komt samen op de nieuwe website, waar bezoekers zichzelf kunnen verbazen over wat Rijndam voor ze kan betekenen:

Rijndam.nl

De complete website hebben we in een nieuwe jas gegoten: van informatie architectuur tot design. Rekening houdend met de nieuwe BeeldTaal en een mobile first approach. Natuurlijk voldoet deze site volledig aan alle toegankelijkheidseisen (level A) zodat iedereen hier gemakkelijk zijn informatie kan vinden.

Bekijk nu de site

Naar Rijndam.nl

Wat deden we zoal?

Voor Rijndam hebben we een waardengedreven communicatie aanpak toegepast met onder andere de volgende disciplines:

https://0to9.nl/uploads/cases/rijndam/Rijndam_making_off.jpg

Wil je meer weten over dit project?

Joost
van Gorsel

Creative Director

Ilse
van der Kaaden

Account Director

Sophie
Gelok

Art Director

Andere cases