Stichting Ambulance Wens Nederland
Nog één keer...
Jaarlijks kiezen wij een goed doel waar we belangeloos voor werken. Toen we hoorden van Stichting Ambulance Wens, een stichting die laatste wensen van terminale patiënten in vervulling laat gaan, raakte ons dat diep. Niet alleen door de inzet van oprichter Kees Veldboer en zijn 190 vrijwilligers, maar vooral ook door de verhalen die zij ons vertelden. Het creatieve proces was daardoor heel mooi maar soms ook emotioneel. We hebben best wat traantjes weggepinkt. Het ontroerde ons hoe klein laatste wensen vaak zijn. Nog één keer een nachtje thuis slapen, nog één keer de zonsondergang zien, nog één keer je dochter zien stralen op haar bruiloft. Kleine wensen met een grote waarde.
Voor Stichting Ambulance Wens ontwikkelden we het merkenbeleid, de corporate identity en een complete campagne. Daarna zijn wij door velen geholpen om de campagne ook daadwerkelijk te realiseren. Belangeloos werden abricampagnes, radio-, tv-zendtijd, bestickering en sitebouw aangeboden. We stonden zelfs met een complete crew tijdens zonsondergang op het strand om de commercial te schieten.
Met Blauw Research onderzochten we de associaties en de bekendheid van het bestaande logo. In de basis bleek deze voldoende invulling te geven aan het mooie gedachtegoed, maar deze kon wel een kleine restyling gebruiken. Uiteraard met respect voor het verleden.
De nieuwe campagne en corporate identity wil je natuurlijk laten zien op een nieuwe website. Wij maakten het design en internetbureau BlueBear verzorgde de complete bouw inclusief een handige planningstool.
Het is fijn dat we hebben kunnen bijdragen aan een grotere naamsbekendheid voor deze mooie stichting, waardoor meer mensen hun laatste wens in vervulling kunnen laten gaan. Dan is het natuurlijk ook een mooie extra dat we nog voordat de eerste uiting was geplaatst we al een nominatie voor de NRC Charity Award ontvingen.
We willen iedereen bedanken die belangeloos heeft meegewerkt aan de realisatie van dit project, zonder hun hulp was het bij het mooie gedachtegoed gebleven. STER voor de gratis zendtijd, Cakefilm voor het regelen van de complete productie, Non Stop printing voor de signing en Oscar Seykens voor de fotografie.
Er zijn nog teveel terminale patiënten die overlijden zonder dat hun laatste wens in vervulling is gegaan. Dit komt grotendeels doordat patiënten niet langer mobiel zijn om iets te ondernemen. Stichting Ambulance Wens vervult deze laatste wensen van terminale patiënten met behulp van vrijwilligers en een speciaal daarvoor ontwikkelde ambulance.
Wil je meer weten over dit project?
Sophie
Gelok
Art Director