Van ’Wat als…?’ naar ‘Wat gaat zijn.’
BAM
Als een van de grootste bouwbedrijven in Europa gaat BAM verder dan het ontwikkelen van essentiële infrastructuur en het opleveren van hoogwaardige gebouwen. Ze bouwt aan de duurzame toekomst. Met meer dan honderd jaar ervaring weet BAM wat daarvoor nodig is: een divers team, gewaardeerde partners en gedeelde waarden. Ze dagen de normale gang van zaken uit door te vragen 'Wat als...?'. Om vervolgens samen de antwoorden te verkennen en oplossingen te ontwikkelen. Want elke beslissing telt bij het bouwen aan die duurzame toekomst.
Vraag
Hoe vertaal je de Employer Value Proposition van BAM naar een onderscheidende recruitment campagne voor Nederland? Dat was de vraag waarop wij antwoord geven met onder andere deze arbeidsmarktcampagne voor service monteurs.
Resultaat
Wij maakten een frisse, onderscheidende aanpak voor werving en selectie. Van strategie en creatief concept tot beelden, copy, content en mechanisme.
Het ‘What if…?’ communicatieconcept dat wij eerder voor de BAM Group bedachten, vormt de solide basis. BAM zet als hét Nederlandse bouwbedrijf al 150 jaar de toon en vervult een voortrekkersrol binnen de sector op duurzaamheid en innovatie. En dat kan niet zonder nieuwsgierig te blijven. Door de vraag te stellen ‘Wat als…?’.

Bij BAM krijg jij de ruimte om mee te bouwen aan de duurzame toekomst. Jouw ideeën, nieuwsgierigheid en visie zijn daarbij van grote waarde. Wat als jij die in kan zetten?
0to9 heeft ons geholpen met de ontwikkeling van een fris en sterk concept dat de basis vormt van het vernieuwde werkgeversmerk van BAM in Nederland. Naast de creatieve input, waardeer ik vooral de flexibiliteit die het team van 0to9 heeft laten zien om binnen een complexe organisatie als BAM een succesvolle campagne op te zetten. Ik ben heel erg tevreden over waar we nu staan en kijk uit naar het al moois wat ons nog te wachten staat.
Radboud van der Kooi | Employer Branding Team Lead
Wat als je ook je AMC net even anders doet?
Geen mensen met een helm op die in de camera kijken, maar prikkelde ‘Wat als…’-vragen op de plek waar jij straks meewerkt aan de duurzame toekomst, voor Nederland én jezelf. We nemen je in drone-vlucht mee door de wereld van BAM en brengen je toekomstige werkplek spectaculair in beeld. 0to9 bedacht niet alleen het concept, maar werkte ook beelden, teksten en mechanisme tot in de puntjes uit.



Wat als jouw bouwmateriaal hier groeit?
Wat als bouwmateriaal gewoon langs de snelweg groeit? Sterker nog: onder de rook van Schiphol? Deze vraag was ‘larger than life’ langs de A4 te vinden als kick-off van BAM’s nieuwe arbeidsmarktcampagne… kijk je mee?